top of page

„Idźcie w postawie wyprostowanej”. Historyczne zakończenie roku szkolnego klas czwartych 2023!


Abiturienci z Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bolesława Chrobrego w Gryficach szczęśliwie, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego, zakończyli ostatni rok nauki. Ceremonia ukończenia szkoły odbyła się 27 kwietnia br. w nowoczesnym Centrum Rozrywki Rodzinnej „Kapitol”, natomiast dzień później – 28 kwietnia br. – tegoroczni maturzyści po raz ostatni spotkali się z nauczycielami, koleżankami i kolegami w klasach. Ostatnie dni w szkole były – jak przyznają sami uczniowie – bardzo podniosłe i wzruszające.


Na dziedzińcu szkoły młodzież na znak sukcesu oraz nowych wyzwań rzuciła biretami. Fot.: LO Chrobry

Non omnis moriar… Minuta ciszy na cześć śp. Magdy


Uroczystość otworzyła Dyrektor szkoły – Pani Jolanta Folwarska zwróciła się do publiczności o uczczenie minutą pamięci tragicznie zmarłą śp. Magdę, która dwa lata temu, w maju 2021 r. na krótko przed zakończeniem drugiej klasy w gryfickim liceum i przededniu Dnia Dziecka, została brutalnie zamordowana: – Na ściance tuż za mną, wśród tych roześmianych i szczęśliwych dziewcząt i chłopców, powinna być jeszcze jedna osoba – Magda. […] Madziu, pamiętamy o Tobie!” – słowa Pani J. Folwarskiej wzruszyły wszystkich obecnych.


„Idźcie w postawie wyprostowanej”


Dyrektor szkoły skierowała do tegorocznych abiturientów słowa uznania i życzyła nie tylko wysokich wyników maturalnych oraz sukcesów w przyszłości, ale również dojrzałych i odpowiedzialnych decyzji w perspektywie kolejnych lat: – Wiem, drodzy maturzyści, że niejednokrotnie daliście dowód, że można na was polegać, że potraficie odróżnić dobro od nikczemności, że wiecie, co to jest przyjaźń, prawda, życzliwość – i wiem, że sobie poradzicie w tym niezbyt przyjaznym świecie. Pamiętajcie, jesteście naszą nadzieją. Wierzę, że to właśnie wy zmienicie ten świat. Proszę was, nie stójcie nigdy z boku, nie pozwólcie, żeby to ktoś urządzał wam życie. Bądźcie aktywni i idźcie w postawie wyprostowanej” – powiedziała Dyrektor szkoły, Pani Jolanta Folwarska.


Dyrektor szkoły, Pani Jolanta Folwarska, złożyła uczniom najlepsze życzenia. Fot.: Starostwo Powiatowe Gryfice

W uroczystości wzięli udział Starosta Powiatu Gryfickiego – Pan Ryszard Chmielowicz, Przewodnicząca Rady Rodziców – Pani Agnieszka Nowak oraz licznie zgromadzeni rodzice tegorocznych abiturientów. Starostwa Powiatu Gryfickiego zwrócił się do maturzystów z przekonaniem, że zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą młodym ludziom podejmować słuszne decyzje zgodnie z własnymi talentami, pasjami i zainteresowaniami: – Dzisiaj wszyscy trzymamy za was kciuki, żeby okres matury był kolejnym osiągnięciem. Mam nadzieję, że egzamin otworzy wam bramę do sukcesu, i że będziecie kształtować świetlaną przyszłość naszego regionu.


Dyrektor szkoły oraz Starosta Powiatu Gryfickiego wręczyli wyróżnienia. Fot.: SPG

Wzory do naśladowania


Podczas gali Dyrektor szkoły oraz zaproszeni goście wręczyli dyplomy uznania, oraz podziękowania za cztery lata nauki i sukcesy w różnych dziedzinach. Najlepszymi absolwentami szkoły, którzy osiągnęli wyrównane, wysokie wyniki w nauce oraz wzorowe lub bardzo dobre zachowanie, zostali: Magdalena Babiło, Izabela Biliniewicz, Aleksandra Derdzińska, Julia Fedyszyn, Aleksandra Grzanka, Julia Jastrzębska, Karolina Kwiatkowska, Michał Lisewski, Wiktor Markiewicz, Szymon Nowy, Kacper Piaskowski, Kaja Popik oraz Julia Stołowska. Publiczność z wielkim zniecierpliwieniem oczekiwała werdyktu w kategorii „Prymus Szkoły-Absolwent Szkoły”. Tytułem tym, zgodnie z uchwałą Rady Pedagogicznej, uhonorowano Wiktora Markiewicza z klasy IV d. Wyróżniona młodzież jest świadectwem, że wyznaczanie sobie ambitnych celów oraz konsekwentne ich realizowanie to najlepsza droga do sukcesu. Nie zabrakło oczywiście dyplomów w pozostałych kategoriach. Za bardzo wysoką frekwencję gromkimi brawami nagrodzono Izabelę Biliniewicz oraz Bartłomieja Zduna, zaś za osiągnięcia i godne reprezentowanie szkoły Jakuba Surudo oraz Antoniego Rachwała. Podziękowania za aktywne uczestnictwo w życiu szkoły, a w szczególności za pomoc w realizacji zadań wychowawczych i organizacyjnych, otrzymali rodzice.


Ostatnie wspólne spotkania uczniów z wychowawcami. Fot.: LO Chrobry

Czas wspomnień, czas życzeń


Uroczystość ukończenia szkoły była również świetną okazją, żeby podsumować cztery lata w murach „Chrobrego”. Maturzyści przygotowali prezentacje multimedialne, na których zatrzymali najpiękniejsze i najważniejsze momenty z szkolnego życia. W trakcie edukacji licealnej uczniowie zdobywali wiedzę, rozwijali umiejętności i kompetencje nie tylko w szkole. Młodzież uczestniczyła w różnych krajowych i międzynarodowych programach (wycieczki w ramach ministerialnego programu „Poznaj Polskę”, Erasmus + czy wymiany polsko-niemieckie). Jednak szkoła to nie tylko tablica i podróże – to także nawiązywanie nowych znajomości oraz przyjaźni na wiele, wiele lat.


Najlepsze życzenia tegorocznym absolwentom złożyli – w imieniu klas III – Amelia van Horne oraz Michalina Waliszka z klasy III d: – Pragniemy w imieniu wszystkich uczniów podziękować wam za wspólnie spędzone lata w murach „Chrobrego”. Zapisaliście się w historii tej szkoły, a ona w historii waszego życia. Dzisiaj cieszycie się, ponieważ za wami już wszystkie lata licealnej nauki. Zatem życzymy wam spełnienia marzeń, obrania dobrej drogi w życiu, osiągnięcia określonych celów, zawsze wiary w siebie. Jesteście młodzi, korzystajcie z chwili, podejmujcie ryzyko ze zdrowym rozsadnikiem i poszerzajcie swoje horyzonty.


Dla każdego licealisty zakończenie edukacji szkolnej to wzruszający moment. Fot.: LO Chrobry

W imieniu klas czwartych głos zabrały Nikola Mikulska oraz Hanna Kurzyk z klasy IV c: - Wynosimy stąd nie tylko wiedzę merytoryczną przekazywaną przez wspaniałych nauczycieli, którzy bardzo starali się, uciekając się do różnych metod i forteli, żeby osiągnąć swój cel. Wiele godzin spędzili nad naszymi klasówkami, arkuszami maturalnymi, tłumaczyli zawiłości z matematyki, fizyki, chemii, biologii czy wielokrotnie na języku polskim zwracali uwagę, że znajomość lektur to podstawa, a po argumencie musi być przykład i wniosek częściowy. Języki obce też nie mają przed nami tajemnic, ponieważ systematycznie wykonywaliśmy zadania na Istalingu. Natomiast dzięki historii na pewno nikt nie będzie miał problemu ze wskazaniem kontekstu. Choć nie zawsze było łatwo, udało się. Pomyślnie zostaliśmy doprowadzeni do końca. Jednak nie samą nauką żyje czło