top of page

Wyjazd do Londynu

Londyn – malowniczo położony nad Tamizą, jest jedną z najbardziej pożądanych destynacji na świecie. Nasi uczniowie w tym roku zwiedzali stolicę Wielkiej Brytanii doskonaląc naukę języka angielskiego.

W poniedziałek 14 października o godzinie 14:00 grupa naszych uczniów wraz z opiekunami wyruszyła na wycieczkę do Londynu. W nocy w Dunkierce czekała nas krótka odprawa – mogliśmy wykazać się dobrą znajomością angielskiego odpowiadając na pytania sympatycznych celników. Wjechaliśmy na ogromny prom i po 2 godzinach żeglugi naszym oczom ukazały się piękne, białe klify w Dover. Dopłynęliśmy do Anglii! Jeszcze tylko cofnęliśmy czas o godzinę do tyłu i nasz autokar zaczął poruszać się po lewej stronie jezdni.

Zwiedzanie Londynu zaczęliśmy od parku Greenwich, skąd roztaczał się piękny widok na Tamizę i centrum miasta. Zrobiliśmy serię obowiązkowych zdjęć przed dawnym Królewskim Obserwatorium Astronomicznym, przy południku zerowym. Następnie czekał nas przyjemny rejs statkiem po Tamizie, w kierunku wspaniałego mostu Tower Bridge i dawnej twierdzy, więzienia, pałacu Tower of London. Stamtąd rozpoczął się nasz spacer po mieście, gdzie mogliśmy zobaczyć między innymi katedrę Św. Pawła, londyńskie City i the Monument. Byliśmy też w ogromnym British Museum, gdzie podziwialiśmy rzeźby z ateńskiego Partenonu, egipskie mumie, kamień z Rosetty oraz dzieła sztuki z Europy, Azji, Afryki.

Kolejny dzień zaczął się od wizyty w zamku Windsor – jednej z rezydencji brytyjskich monarchów. Widzieliśmy kaplicę św. Jerzego, gdzie znajdują się groby królewskie. Potem nadszedł czas na Oxford – jeden z najstarszych ośrodków akademickich na świecie. Wielkie poruszenie i wrażenie wywołał Christ Church College – to przecież na jego dostojnych schodach uczniów Hogwartu witała profesor McGonagall, a w jego pięknej jadalni stołowali się przyszli, młodzi czarodzieje z Harrym Potterem na czele…

Następne dwa dni to mnóstwo atrakcji w Londynie. Zwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej, chłonęliśmy atmosferę miasta na placach Trafalgar i Leicester, machaliśmy do królowej przed pałacem Buckingham ;-). Spacerowaliśmy po uroczym Hyde Park i St. James’s Park, robiliśmy zdjęcia przed Opactwem Westminsterskim i oczywiście przed Big Benem. Mnóstwa wrażeń dostarczyła nam też około 45 minutowa przejażdżka na London Eye. Widoki na piękną panoramę miasta z wysokości 100 metrów – bezcenne. Wizyta w Muzeum Figur Woskowych też była niezapomniana. Każdy mógł zrobić sobie zdjęcie ze swoim idolem – wybór był przeogromny, od zespołu One Direction, przez słynnych aktorów jak Johnny Depp i piosenkarzy jak Adele do polityków jak Donald Trump i bohaterów Gwiezdnych Wojen. Wszystkie figury wyglądały naprawdę imponująco, jak żywe. A na deser – Oxford Street i szał zakupów w Primarku.

Nasz ostatni dzień rozpoczęliśmy od spaceru wzdłuż brzegu Tamizy od dworca Waterloo, po drodze mijaliśmy znaną na cały świat galerię sztuki współczesnej – Tate. Na drugą stronę rzeki przeprawiliśmy się kładką Millenium Bridge i po krótkim spacerze mogliśmy podziwiać Katedrę Świętego Pawła. Następnie udaliśmy się do Tower of London, a później przez słynny zwodzony most Tower Bridge. Po drodze zachwycaliśmy się krajobrazem dzielnicy finansowej Londynu – City, mieliśmy również okazję zobaczyć najwyższą wolnostojąca kamienną kolumnę na świecie.

Wróciliśmy cali i zdrowi, pełni wrażeń i nowych doświadczeń, Londyn jest miastem, w którym nie można się nudzić!!!

We had a really good time in London!